DOBIERAMY CZĘŚCI SAMOCHODOWE GRATIS 7 DNI W TYGODNIU
ZADZWOŃ I ZAMÓW CZĘŚCI
801 000 615 / 24 362 00 25
GODZINY PRACY: 8-19
INNE DNI
Poniedziałek 8:00 - 19:00
Wtorek 8:00 - 19:00
Środa 8:00 - 19:00
Czwartek 8:00 - 19:00
Piątek 8:00 - 19:00
Sobota 9:00 - 14:00
ILOŚĆ PRODUKTÓW: Twój koszyk jest pusty.

Amortyzatory

Zawieszenie

Chemia i kosmetyki samochodowe

Płyny eksploatacyjne

Spinki montażowe, ich elementy

Wycieraczki i ich elementy

Wyposażenie wnętrza pojazdu

Chemia warsztatowa

Wyposażenie warsztatów

Części Nadwozia

Filtry

Oświetlenie, elementy

Układ chłodzenia

WYSZUKIWARKA CZĘŚCI:

Specjalna Promocja

co 10 osoba dokonując  
zakupu otrzymuje  
wysyłkę Gratis

Podzespoły modelu

Układ chłodzenia

Siłowniki AVIA SERIA D (1990-1996)

Jeszcze nie tak dawno do otworzenia drzwi auta używało się wyłącznie kluczyka. Brak centralnego zamka był szczególnie uciążliwy w samochodach pięciodrzwiowych. Aby pasażerowie mogli wejść do środka, konieczne było odbezpieczenie rygla każdych drzwi z osobna. Efektem była niewygodna gimnastyka kierowcy za każdym razem, gdy zabierał ze sobą komplet pasażerów. Rozwiązaniem tego problemu jest centralny zamek, montowany obecnie niemal w każdym aucie m.in. AVIA SERIA D (1990-1996). Dzięki niemu wystarczy nacisnąć przycisk, bądź przekręcić kluczyk w drzwiach kierowcy, a otworzą się wszystkie drzwi. Czasem jednak system ten zawodzi, a winowajcą w wielu przypadkach zostaje elektryczny siłownik.

Budowa

Budowa siłownika centralnego zamka jest niezwykle prosta. Siłownik składa się z niewielkiego silniczka elektrycznego, którego ruch obrotowy jest zamieniany poprzez kółko zębate na ruch posuwisto-zwrotny rygla. Uszkodzeniu najczęściej ulegają plastikowe trybiki kółka zębatego, co skutkuje tym, że nie jesteśmy wstanie zamknąć, lub otworzyć którychś drzwi. Często dochodzi też do spalenia silniczka, co spowodowane jest nadmiernym obciążeniem układu. Dzieje się tak wtedy, gdy rygiel drzwi zostanie zabrudzony, zalany, lub zatarty np. poprzez rdzę. Mimo niewielkich rozmiarów, siła takiego siłownika to nawet kilka kilogramów, lecz w przypadku dużych oporów wewnętrznych może się okazać, że jest to zbyt mało. W takim przypadku, oprócz wymiany siłownika na nowy, konieczne będzie nasmarowanie wszystkich elementów ruchomych i sprawdzenie, czy działają dosyć luźno.

Master czy slave?

Kupując nowy siłownik możemy się spotkać z określeniami master lub slave. Dotyczy to tego, jaką rolę spełnia dany siłownik. Master, to siłownik główny, montowany zawsze w drzwiach kierowcy, a czasem i w drzwiach pasażera. Odpowiada on za to, by w momencie przekręcenia kluczyka przekazać sygnał do centrali zdalnego zamka, która otworzy jednocześnie pozostałe zamki. Siłownik slave jest zaś nastawiony jedynie na odbiór sygnału, przez co montuje się go w pozostałych drzwiach. W takim przypadku, jeśli otworzymy kluczykiem drzwi pasażera, centralny zamek nie zostanie aktywowany. Będziemy mieli otwarte tylko te jedne drzwi. Z tego powodu, wielu kierowców podczas wymiany siłownika prawych przednich drzwi, decyduje się na zastosowanie siłownika master, zamiast slave. Dzięki temu można otworzyć wszystkie drzwi również od strony pasażera.

Wymiana

W związku z tym, że nowe siłowniki zamka centralnego są łatwo dostępne i tanie, ich naprawa nie dość, że często niemożliwa, to w gruncie rzeczy nie ma sensu. Pewności działania nie daje używany siłownik, znaleziony np. na szrocie. Lepszym rozwiązaniem jest zakup nowego siłownika. Wymiany możemy dokonać samodzielnie, posiłkując się ewentualnie schematem elektrycznym układu. Będziemy musieli zdjąć osłonę bocznych drzwi, dlatego lepiej jest zawczasu sprawdzić jak to zrobić, by nie narazić się na dodatkowe szkody. W internecie bez problemu znajdziemy instrukcje ze zdjęciami, na których krok po kroku wyjaśnione jest którą śrubę należy odkręcić i który zatrzask odbezpieczyć. Przy odrobinie cierpliwości nie sprawi nam to problemu.

zaawansowane wyszukiwanie produktów
sortuj produkty
Znaleziono:0

AVIA

Czeska motoryzacja to nie tylko doskonale znane także dziś Skody i Tatry (osobowe jak i ciężarowe). Nasi południowi sąsiedzi poza produkcją samochodów osobowych mają także ogromne doświadczenie z konstruowaniem pojazdów dostawczych i ciężarowych. Poza wspomnianą Tatrą na uwagę zasługuje Avia.

Czeskie, a wcześniej czechosłowackie przedsiębiorstwo z siedzibą i główną fabryką zlokalizowaną w Pradze założone zostało w 1919 roku. W nieczynnej cukrowni na przedmieściach czeskiej stolicy dwóch konstruktorów: Miroslav Hajn i Pavel Benes uruchamia początkowo małoseryjną produkcję dla przemysłu lotniczego.

Czytaj więcej

Zapytaj naszego eksperta (wyszukamy każdą część, bez wyjątków)

Posiadamy nowe i używane części samochodowe, na stronie widoczne jest tylko 48% auto części. Skontaktuj się z nami, a wyszukamy i podamy najniższą cenę każdej części dowolnego producenta jaka tylko została wyprodukowana
telefony:
Infolinia:
801 000 615
tel:
(24) 362 00 25
tel. kom:
791 308 990
godziny pracy:
Pon - pt:
8:00 - 19:00
Sobota:
9:00 - 14:00

CERTYFIKATY ZDOBYTE PRZEZ CZESCI24.PL

ZAMÓW I ZAPŁAĆ DOWOLNYM SPOSOBEM
DARMOWA DOSTAWA POWYŻEJ 450 zł 14 DNI PRAWA DO ZWROTU DARMOWA WYMIANA DO 100 DNI GWARANCJA NAJNIŻSZEJ CENY 99% POZYTYWNYCH OPINII PONAD 10 LAT DOŚWIADCZENIA

my w sieci




Wewnętrzny numer
części samochodowe


Kontakt z naszą firmą

Infolinia: 801 000 615
Telefon stacjonarny: 24 362 00 25
Telefon komórkowy: 791 308 990
pon - pt - 8:00 - 19:00
sobota - 9:00 - 14:00
opłaty według stawek operatora

Copyright 2005-2020 Czesci24.pl - Sprawdzone w dobrej cenie części samochodowe