DOBIERAMY CZĘŚCI SAMOCHODOWE GRATIS 7 DNI W TYGODNIU
ZADZWOŃ I ZAMÓW CZĘŚCI
801 000 615 / 24 362 00 25
GODZINY PRACY: 8-19
INNE DNI
Poniedziałek 8:00 - 19:00
Wtorek 8:00 - 19:00
Środa 8:00 - 19:00
Czwartek 8:00 - 19:00
Piątek 8:00 - 19:00
Sobota 9:00 - 14:00
ILOŚĆ PRODUKTÓW: Twój koszyk jest pusty.

Amortyzatory

Zawieszenie

Chemia i kosmetyki samochodowe

Płyny eksploatacyjne

Spinki montażowe, ich elementy

Wycieraczki i ich elementy

Wyposażenie wnętrza pojazdu

Chemia warsztatowa

Wyposażenie warsztatów

Części Nadwozia

Filtry

Oświetlenie, elementy

Układ chłodzenia

WYSZUKIWARKA CZĘŚCI:

Specjalna Promocja

co 10 osoba dokonując  
zakupu otrzymuje  
wysyłkę Gratis

Rolki EU AVIA SERIA D (1990-1996)

Rolki rozrządu w AVIA SERIA D (1990-1996)- czym są, dlaczego są niezbędne w układzie rozrządu i za co są odpowiedzialne? Rolki odpowiedzialne są za odpowiednie napięcie paska, który z kolei odpowiada za napędzanie m.in.: pompy wodnej. Są to elementy, po których przemieszcza się właśnie pasek. W układzie rozrządu znajduje się nie jedna rolka, a kilka. Należy wiedzieć, która jakie ma przeznaczenie.

Bez wątpienia większą wagę przywiązuje się jednak do samego paska rozrządu niż rolek, co nie zawsze jest dobre i może doprowadzić, że pewna usterka zostanie przez nas zbagatelizowana. Lekceważenie rolek jest kwestią zupełnie niezrozumiałą, ponieważ ich rola w funkcjonowaniu całego rozrządu jest nieoceniona. To one pozwalają na odpowiednie działanie całego układu przez odpowiednie napięcie paska. Gdyby nie one, nie byłoby możliwe prawidłowe działanie rozrządu.

Pasek rozrządu przekazuje napęd z koła pasowego wału napędowego na wałki rozrządu, które następnie wprawiają w ruch zawory i popychacze. W przypadku jego poluzowania, naderwania lub pęknięcia może dojść do poważnych szkód, a nawet awarii całego silnika. Co wpływa na prawidłową pracę paska i jego żywotność? Jest wiele takich czynników:

  • wytrzymałość paska
  • stan kół zębatych
  • środowisko pracy, czyli ilość zanieczyszczeń, jakie znajdują się pod osłoną rozrządu
  • stan rolek.

Ten ostatni bywa bagatelizowany przez kierowcę, a to poważny błąd. Najczęściej oprócz paska należy wymienić również:

  • uszczelniacze wałków rozrządu, a także wału korbowego
  • napinacz, czyli rolkę napinającą
  • rolkę prowadzącą

Jak widać, mamy dwa rodzaje rolek i obie są obecne w każdym rozrządzie obsługiwanym przez pasek. Rolki napinające odpowiadają za przenoszenie siły sprężyny napinającej na pasek i tym samym zapewniają stosowne i solidne napięcie. Rolki prowadzące zaś zmieniając kierunek ruchu paska. W zestawach rozrządu zawsze oprócz paska znajdziemy oba typy rolek.

Każda awaria jakiejkolwiek części rozrządu to dodatkowe koszty związane z naprawą silnika. Lepiej nie dopuszczać do takich sytuacji i regularnie kontrolować stan układu i wymieniać go po ok. 60-90 tysiącach przejechanych kilometrów. Nikt na pewno nie chciałby mieć do czynienia ze zgiętymi zaworami, wybiciem dziury w tłoku czy skrzywieniem wałka rozrządu. Pamiętajmy również, że wymieniając pasek, wymieniamy również rolki. Inną ważną kwestią jest również to, że nigdy nie zakładamy tych samych rolek po ich wcześniejszym zdjęciu. Nie jesteśmy w stanie osiągnąć odpowiedniego napięcia przy użyciu takich napinaczy.

zaawansowane wyszukiwanie produktów
sortuj produkty
Znaleziono:0

AVIA

Czeska motoryzacja to nie tylko doskonale znane także dziś Skody i Tatry (osobowe jak i ciężarowe). Nasi południowi sąsiedzi poza produkcją samochodów osobowych mają także ogromne doświadczenie z konstruowaniem pojazdów dostawczych i ciężarowych. Poza wspomnianą Tatrą na uwagę zasługuje Avia.

Czeskie, a wcześniej czechosłowackie przedsiębiorstwo z siedzibą i główną fabryką zlokalizowaną w Pradze założone zostało w 1919 roku. W nieczynnej cukrowni na przedmieściach czeskiej stolicy dwóch konstruktorów: Miroslav Hajn i Pavel Benes uruchamia początkowo małoseryjną produkcję dla przemysłu lotniczego.

Czytaj więcej

Zapytaj naszego eksperta (wyszukamy każdą część, bez wyjątków)

Posiadamy nowe i używane części samochodowe, na stronie widoczne jest tylko 48% auto części. Skontaktuj się z nami, a wyszukamy i podamy najniższą cenę każdej części dowolnego producenta jaka tylko została wyprodukowana
telefony:
Infolinia:
801 000 615
tel:
(24) 362 00 25
tel. kom:
791 308 990
godziny pracy:
Pon - pt:
8:00 - 19:00
Sobota:
9:00 - 14:00

CERTYFIKATY ZDOBYTE PRZEZ CZESCI24.PL

ZAMÓW I ZAPŁAĆ DOWOLNYM SPOSOBEM
DARMOWA DOSTAWA POWYŻEJ 450 zł 14 DNI PRAWA DO ZWROTU DARMOWA WYMIANA DO 100 DNI GWARANCJA NAJNIŻSZEJ CENY 99% POZYTYWNYCH OPINII PONAD 10 LAT DOŚWIADCZENIA

my w sieci




Wewnętrzny numer
części samochodowe


Kontakt z naszą firmą

Infolinia: 801 000 615
Telefon stacjonarny: 24 362 00 25
Telefon komórkowy: 791 308 990
pon - pt - 8:00 - 19:00
sobota - 9:00 - 14:00
opłaty według stawek operatora

Copyright 2005-2020 Czesci24.pl - Sprawdzone w dobrej cenie części samochodowe