DOBIERAMY CZĘŚCI SAMOCHODOWE GRATIS 7 DNI W TYGODNIU
ZADZWOŃ I ZAMÓW CZĘŚCI
801 000 615 / 24 362 00 25
GODZINY PRACY: 8-19
INNE DNI
Poniedziałek 8:00 - 19:00
Wtorek 8:00 - 19:00
Środa 8:00 - 19:00
Czwartek 8:00 - 19:00
Piątek 8:00 - 19:00
Sobota 9:00 - 14:00
ILOŚĆ PRODUKTÓW: Twój koszyk jest pusty.

Amortyzatory

Zawieszenie

Chemia i kosmetyki samochodowe

Płyny eksploatacyjne

Spinki montażowe, ich elementy

Wycieraczki i ich elementy

Wyposażenie wnętrza pojazdu

Chemia warsztatowa

Wyposażenie warsztatów

Części Nadwozia

Filtry

Oświetlenie, elementy

Układ chłodzenia

WYSZUKIWARKA CZĘŚCI:

pompy wspomagania AVIA SERIA D (1990-1996)

Czasy układów kierowniczych bez wspomagania już dawno minęły i nawet małe auta miejskie posiadają to zbawienne ułatwienie. Dodatkowo, w wielu autach siła wspomagania jest regulowana w zależności od prędkości, co jest dodatkowym plusem zapewniającym łatwość parkowania, czy precyzję podczas szybkiej jazdy. W poruszaniu kierownicą pomaga nam hydrauliczna pompa wspomagania. Dzięki niej odciążane są nasze ręce. Jeśli jednak zawiedzie, w wielu przypadkach jazda autem będzie wielce trudna, lub wręcz niemożliwa.

Pompa wspomagania to stosunkowo prosta konstrukcja, składająca się w dużym uproszczeniu z obudowy, oraz mieszczącego się w niej rotora z łopatkami, który ma za zadanie wytwarzać ciśnienie w układzie hydraulicznym. Zasilana jest z wału napędowego poprzez pasek, lecz znane są także układy elektryczno-hydrauliczne, w którym to pompa napędzana jest energią elektryczną wytwarzaną poprzez alternator. W odróżnieniu od elektrycznego wspomagania kierownicy, które aktywowane jest jedynie w momencie skrętu kierownicą, wspomaganie hydrauliczne ma charakter ciągły. Pompa pracuje cały czas, utrzymując wysokie ciśnienie w układzie. Wiąże się to oczywiście z obciążeniem silnika, a przez to z dodatkowym spalaniem paliwa. W przypadku silników benzynowych może to być nawet 0,5 l/100 km.

Od nowoczesnych pomp wymaga się cichej, równomiernej pracy, która zapewni gładkie i jednolite wspomaganie w każdym momencie skrętu kierownicy. Dodatkowo musi ona utrzymywać równomierne ciśnienie, aby wyeliminować jakiekolwiek szarpnięcia, lub zahamowania przenoszone na kierownicę. Każda pompa wyposażona jest także w zawory upustowe, które mają za zadanie nie dopuścić do gwałtownego wzrostu ciśnienia, jakie może mieć miejsce np. podczas skrętu kierownicy do oporu. Warto zadbać o to także samemu i nie dociągać koła kierownicy do punktu granicznego. Producenci starają się także obniżać pobór mocy, dzięki czemu możemy cieszyć się z wyższej mocy silnika przenoszonej na koła, oraz z mniejszego zużycia paliwa.

Jeśli wykryjemy usterkę pompy stosunkowo wcześnie, możemy ratować się naprawą. Czerwona lampka powinna zapalić się w naszej głowie, gdy usłyszymy głośną pracę pompy podczas skrętu kierownicą, lub jazdy na wprost. Objawem mogą być także samoistne ruchy kierownicy, niezwiązane z nawierzchnią, po której się poruszamy. Jeśli w jakimś momencie obrotu kierownicą wspomaganie się osłabia, lub wyczuwalny jest wyraźny opór, również możemy podejrzewać usterkę pompy. Warto sprawdzać także jej wygląd zewnętrzny, gdyż w zużytej pompie wspomagania mogą pojawić się nieszczelności, objawiające się cieknącym olejem, lub pianą w zbiorniczku wyrównawczym.

O ile pompa nie posiada dużych uszkodzeń, zawsze możemy się ratować jej naprawą, lub regeneracją. Wiele firm oferuje kompleksowe naprawy, oceniając jednocześnie, jakie elementy wymienić na nowe. Zregenerowana pompa powinna nam posłużyć jeszcze przez długi czas, jednak nie warto się łudzić, że będzie to tyle, co w przypadku nowej pompy. Innym rozwiązaniem jest zakup zamiennika. Różnica w cenie pomiędzy nim, a oryginalną pompą może być liczona w tysiącach złotych. Jeśli wybierzemy część sprawdzonej, renomowanej firmy, z pewnością zapewnimy sobie spokój na dłużej. Usterki pomp są dość rzadkie, więc najprawdopodobniej posłuży nam ona już do końca. Jeśli jednak nowa pompa odmówi nam posłuszeństwa w krótkim czasie, warto sprawdzić całą instalację wspomagania. Najprawdopodobniej z jakiegoś powodu (zatkany zawór, lub zblokowania układu kierowniczego) wytwarzane jest zbyt wysokie ciśnienie, doprowadzające pompę do agonii.

zaawansowane wyszukiwanie produktów
sortuj produkty
Znaleziono:0

AVIA

Czeska motoryzacja to nie tylko doskonale znane także dziś Skody i Tatry (osobowe jak i ciężarowe). Nasi południowi sąsiedzi poza produkcją samochodów osobowych mają także ogromne doświadczenie z konstruowaniem pojazdów dostawczych i ciężarowych. Poza wspomnianą Tatrą na uwagę zasługuje Avia.

Czeskie, a wcześniej czechosłowackie przedsiębiorstwo z siedzibą i główną fabryką zlokalizowaną w Pradze założone zostało w 1919 roku. W nieczynnej cukrowni na przedmieściach czeskiej stolicy dwóch konstruktorów: Miroslav Hajn i Pavel Benes uruchamia początkowo małoseryjną produkcję dla przemysłu lotniczego.

Czytaj więcej

Zapytaj naszego eksperta (wyszukamy każdą część, bez wyjątków)

Posiadamy nowe i używane części samochodowe, na stronie widoczne jest tylko 48% auto części. Skontaktuj się z nami, a wyszukamy i podamy najniższą cenę każdej części dowolnego producenta jaka tylko została wyprodukowana
telefony:
Infolinia:
801 000 615
tel:
(24) 362 00 25
tel. kom:
791 308 990
godziny pracy:
Pon - pt:
8:00 - 19:00
Sobota:
9:00 - 14:00

CERTYFIKATY ZDOBYTE PRZEZ CZESCI24.PL

ZAMÓW I ZAPŁAĆ DOWOLNYM SPOSOBEM
DARMOWA DOSTAWA POWYŻEJ 450 zł 14 DNI PRAWA DO ZWROTU DARMOWA WYMIANA DO 100 DNI GWARANCJA NAJNIŻSZEJ CENY 99% POZYTYWNYCH OPINII PONAD 10 LAT DOŚWIADCZENIA

my w sieci




Wewnętrzny numer
części samochodowe


Kontakt z naszą firmą

Infolinia: 801 000 615
Telefon stacjonarny: 24 362 00 25
Telefon komórkowy: 791 308 990
pon - pt - 8:00 - 19:00
sobota - 9:00 - 14:00
opłaty według stawek operatora

Copyright 2005-2020 Czesci24.pl - Sprawdzone w dobrej cenie części samochodowe