DOBIERAMY CZĘŚCI SAMOCHODOWE GRATIS 7 DNI W TYGODNIU
ZADZWOŃ I ZAMÓW CZĘŚCI
801 000 615 / 24 362 00 25
GODZINY PRACY: 8-19
INNE DNI
Poniedziałek 8:00 - 19:00
Wtorek 8:00 - 19:00
Środa 8:00 - 19:00
Czwartek 8:00 - 19:00
Piątek 8:00 - 19:00
Sobota 9:00 - 14:00
ILOŚĆ PRODUKTÓW: Twój koszyk jest pusty.

Amortyzatory

Zawieszenie

Chemia i kosmetyki samochodowe

Płyny eksploatacyjne

Spinki montażowe, ich elementy

Wycieraczki i ich elementy

Wyposażenie wnętrza pojazdu

Chemia warsztatowa

Wyposażenie warsztatów

Części Nadwozia

Filtry

Oświetlenie, elementy

Układ chłodzenia

WYSZUKIWARKA CZĘŚCI:

Paski Bosch AVIA SERIA D (1990-1996)

Paski rozrządu w AVIA SERIA D (1990-1996) można wymieniać samodzielnie. Jest to opcja znacznie tańsza niż wymiana tego elementu w warsztacie samochodowym. Bardzo ważne jest jednak odpowiednie przygotowanie się do tej pracy.

Przygotowania do wymiany

Zakładając paski Bosch, należy pamiętać, iż można to robić jedynie wtedy, gdy silnik auta jest zimny. Przystępując do pracy, trzeba też sprawdzić, czy osłona silnika jest szczelna oraz czy nie pojawiły się wycieki oleju. Warto również zgromadzić dokumentację, która będzie przedstawiać położenie znaków - nie zawsze są one ułożone tak samo.

Jak zdjąć pasek rozrządu?

Demontaż paska rozrządu w AVIA SERIA D (1990-1996) nie zawsze jest łatwy. W niektórych modelach samochodów konieczne jest wyjęcie całego silnika bądź nawet rozkręcenie przodu auta. Zwykle można te czynności pominąć, jednak nigdy nie da się uniknąć wymontowania lub odpięcia przynajmniej kilku innych elementów.

Na początku należy odłączyć akumulator. Następnie konieczne jest zdjęcie nadkola i paska napędu alternatora. Mechanicy zalecają również, by zablokować koło zamachowe, które może sprawiać problemy podczas odkręcania koła pasowego. Niekiedy warto też odłączyć układ wydechowy, a dopiero później zdemontować osłonę paska i przejść do jego wymiany. Zdejmując i odłączając poszczególne części auta SERIA D (1990-1996), powinno się także segregować wszystkie śruby, by ich nie pomieszać i by założyć wszystkie z nich.

Zwykle warto też zablokować rozrząd na czas wymiany paska, gdyż znacznie ułatwi to uniknięcie błędów. Zablokowanie rozrządu będzie możliwe dzięki użyciu specjalnych narzędzi, np. trzpienia, który hamuje wał korbowy i wałek rozrządu. W silniach diesla należy też zadbać o zablokowanie we właściwym położeniu pompy wtryskowej.

Koniec pracy

Profesjonaliści radzą, by wymianę pasków Bosch zakończyć, wykonując ręcznie kilka pełnych obrotów wału korbowego. Pozwala to sprawdzić, czy w silniku nie ma żadnych kolizji oraz czy pasek nie zsuwa się. Warto też wskazać, że wymieniany pasek rozrządu nie może być zbyt mocno naciągany ani wyginany - jego prawidłowe napięcie powinno kontrolować się za pomocą specjalnych przyrządów bądź korzystając z własnego doświadczenia, zdobytego podczas wcześniejszych wymian tego elementu. W żadnym przypadku nie wolno czyścić chemicznie wymienianego paska ani pozostawiać pod maską samochodu jakichkolwiek narzędzi.

Każdy błąd podczas wymiany paska rozrządu może skutkować zniszczeniem silnika. W nowoczesnych jednostkach napędowych wielozaworowych może bowiem dojść do zerwania źle założonego paska bądź do jego przeskoczenia o kilka zębów, co zaowocuje zderzeniem tłoków z zaworami. W starszych silnikach, gdzie założone są dwa zawory na jeden cylinder, jest szansa, że dojdzie jedynie do zaprzestania pracy silnika bez jego uszkodzenia.

zaawansowane wyszukiwanie produktów
sortuj produkty
Znaleziono:0

AVIA

Czeska motoryzacja to nie tylko doskonale znane także dziś Skody i Tatry (osobowe jak i ciężarowe). Nasi południowi sąsiedzi poza produkcją samochodów osobowych mają także ogromne doświadczenie z konstruowaniem pojazdów dostawczych i ciężarowych. Poza wspomnianą Tatrą na uwagę zasługuje Avia.

Czeskie, a wcześniej czechosłowackie przedsiębiorstwo z siedzibą i główną fabryką zlokalizowaną w Pradze założone zostało w 1919 roku. W nieczynnej cukrowni na przedmieściach czeskiej stolicy dwóch konstruktorów: Miroslav Hajn i Pavel Benes uruchamia początkowo małoseryjną produkcję dla przemysłu lotniczego.

Czytaj więcej

Zapytaj naszego eksperta (wyszukamy każdą część, bez wyjątków)

Posiadamy nowe i używane części samochodowe, na stronie widoczne jest tylko 48% auto części. Skontaktuj się z nami, a wyszukamy i podamy najniższą cenę każdej części dowolnego producenta jaka tylko została wyprodukowana
telefony:
Infolinia:
801 000 615
tel:
(24) 362 00 25
tel. kom:
791 308 990
godziny pracy:
Pon - pt:
8:00 - 19:00
Sobota:
9:00 - 14:00

CERTYFIKATY ZDOBYTE PRZEZ CZESCI24.PL

ZAMÓW I ZAPŁAĆ DOWOLNYM SPOSOBEM
DARMOWA DOSTAWA POWYŻEJ 450 zł 14 DNI PRAWA DO ZWROTU DARMOWA WYMIANA DO 100 DNI GWARANCJA NAJNIŻSZEJ CENY 99% POZYTYWNYCH OPINII PONAD 10 LAT DOŚWIADCZENIA

my w sieci




Wewnętrzny numer
części samochodowe


Kontakt z naszą firmą

Infolinia: 801 000 615
Telefon stacjonarny: 24 362 00 25
Telefon komórkowy: 791 308 990
pon - pt - 8:00 - 19:00
sobota - 9:00 - 14:00
opłaty według stawek operatora

Copyright 2005-2020 Czesci24.pl - Sprawdzone w dobrej cenie części samochodowe