DOBIERAMY CZĘŚCI SAMOCHODOWE GRATIS 7 DNI W TYGODNIU
ZADZWOŃ I ZAMÓW CZĘŚCI
801 000 615 / 24 362 00 25
GODZINY PRACY: 8-19
INNE DNI
Poniedziałek 8:00 - 19:00
Wtorek 8:00 - 19:00
Środa 8:00 - 19:00
Czwartek 8:00 - 19:00
Piątek 8:00 - 19:00
Sobota 9:00 - 14:00
ILOŚĆ PRODUKTÓW: Twój koszyk jest pusty.

Amortyzatory

Zawieszenie

Chemia i kosmetyki samochodowe

Płyny eksploatacyjne

Spinki montażowe, ich elementy

Wycieraczki i ich elementy

Wyposażenie wnętrza pojazdu

Chemia warsztatowa

Wyposażenie warsztatów

Części Nadwozia

Filtry

Oświetlenie, elementy

Układ chłodzenia

WYSZUKIWARKA CZĘŚCI:

Specjalna Promocja

co 10 osoba dokonując  
zakupu otrzymuje  
wysyłkę Gratis

Obudowy pasków AVIA SERIA D (1990-1996)

Wymiana rozrządu to czynność, która zazwyczaj odbywa się w profesjonalnym warsztacie samochodowym i jest przeprowadzana przez specjalistów. Znając jednak kilka zasad i stosując się do odpowiednich wskazówek, taką wymianę możemy przeprowadzić samodzielnie. Nie jest to rzecz prosta, ale pozwala na zaoszczędzenie pieniędzy, jak również bliżej poznać nasz samochód i zajrzeć w miejsca, które odpowiedzialne są za jego prawidłową pracę.

Na początek ważna rzecz. Do wymiany rozrządu potrzebna jest chociaż podstawowa wiedza techniczna. Jeżeli takiej nie posiadamy, to lepszym rozwiązaniem będzie oddać pojazd w ręce profesjonalistów. Przystępując do wymiany paska, trzeba pamiętać, że zawsze robimy to w momencie, gdy silnik jest zimny. Również istotne jest sprawdzenie szczelności osłony, czyli obudowy rozrządu. Bardzo mało uwagi poświęca się temu elementowi układu, a może on przysporzyć nam wiele kłopotów i doprowadzić do poważnych usterek. W przypadku jej nieszczelności możemy mieć do czynienia np. z korozją, co jest niekorzystne dla naszego pojazdu i oznacza, że osłonę należy szybko wymienić. Mogą się w ten sposób przedostawać do środka rozrządu zanieczyszczenia, które wpływają na jego ograniczoną sprawnością i krótszą żywotność.

Trzeba mieć również świadomość, że dostęp do paska nie zawsze jest łatwy, jak mogłoby nam się wydawać. Może się zdarzyć, że będziemy zmuszeni wyjąć silnik, a nawet rozkręcić cały przód auta. Jest to jednak najczarniejszy scenariusz i najczęściej trzeba jedynie zdemontować kilka mniej znaczących elementów pojazdu. Przy demontażu rozrządu należy:

  • odłączyć akumulator
  • poluzować śruby koła
  • ustawić pojazd na kobyłkach
  • zdemontować nadkole i zdjąć pasek napędu alternatora
  • zablokować koło zamachowe
  • zdjąć osłonę

Po zdjęciu osłony można przejść do samej wymiany paska. Nie zapomnijmy również o blokadzie rozrządu przy użyciu odpowiednich narzędzi i postępując zgodnie z zaleceniami producenta. Jakikolwiek błąd przy wymianie paska może spowodować, że kolejna wymiana będzie konieczna po przejechaniu kilkuset kilometrów, czyli jak to mówią „pieniądze wyrzucone w błoto”. Dlatego tak ważne jest zachowanie szczególnej ostrożności, stosowanie się do zaleceń specjalistów i szczególna koncentracja i precyzja przy wykonywanej czynności.

Wymiana paska może również pociągnąć za sobą wymianę innych elementów rozrządu. Zazwyczaj również zaleca się wymianę rolek. Rzadko kiedy zwracamy jednak uwagę na obudowę paska, która może okazać się nieszczelna. W takiej sytuacji konieczna jest również jej wymiana.

zaawansowane wyszukiwanie produktów
sortuj produkty
Znaleziono:0

AVIA

Czeska motoryzacja to nie tylko doskonale znane także dziś Skody i Tatry (osobowe jak i ciężarowe). Nasi południowi sąsiedzi poza produkcją samochodów osobowych mają także ogromne doświadczenie z konstruowaniem pojazdów dostawczych i ciężarowych. Poza wspomnianą Tatrą na uwagę zasługuje Avia.

Czeskie, a wcześniej czechosłowackie przedsiębiorstwo z siedzibą i główną fabryką zlokalizowaną w Pradze założone zostało w 1919 roku. W nieczynnej cukrowni na przedmieściach czeskiej stolicy dwóch konstruktorów: Miroslav Hajn i Pavel Benes uruchamia początkowo małoseryjną produkcję dla przemysłu lotniczego.

Czytaj więcej

Zapytaj naszego eksperta (wyszukamy każdą część, bez wyjątków)

Posiadamy nowe i używane części samochodowe, na stronie widoczne jest tylko 48% auto części. Skontaktuj się z nami, a wyszukamy i podamy najniższą cenę każdej części dowolnego producenta jaka tylko została wyprodukowana
telefony:
Infolinia:
801 000 615
tel:
(24) 362 00 25
tel. kom:
791 308 990
godziny pracy:
Pon - pt:
8:00 - 19:00
Sobota:
9:00 - 14:00

CERTYFIKATY ZDOBYTE PRZEZ CZESCI24.PL

ZAMÓW I ZAPŁAĆ DOWOLNYM SPOSOBEM
DARMOWA DOSTAWA POWYŻEJ 450 zł 14 DNI PRAWA DO ZWROTU DARMOWA WYMIANA DO 100 DNI GWARANCJA NAJNIŻSZEJ CENY 99% POZYTYWNYCH OPINII PONAD 10 LAT DOŚWIADCZENIA

my w sieci




Wewnętrzny numer
części samochodowe


Kontakt z naszą firmą

Infolinia: 801 000 615
Telefon stacjonarny: 24 362 00 25
Telefon komórkowy: 791 308 990
pon - pt - 8:00 - 19:00
sobota - 9:00 - 14:00
opłaty według stawek operatora

Copyright 2005-2020 Czesci24.pl - Sprawdzone w dobrej cenie części samochodowe