DOBIERAMY CZĘŚCI SAMOCHODOWE GRATIS 7 DNI W TYGODNIU
ZADZWOŃ I ZAMÓW CZĘŚCI
801 000 615 / 24 362 00 25
GODZINY PRACY: 8-19
INNE DNI
Poniedziałek 8:00 - 19:00
Wtorek 8:00 - 19:00
Środa 8:00 - 19:00
Czwartek 8:00 - 19:00
Piątek 8:00 - 19:00
Sobota 9:00 - 14:00
ILOŚĆ PRODUKTÓW: Twój koszyk jest pusty.

Amortyzatory

Zawieszenie

Chemia i kosmetyki samochodowe

Płyny eksploatacyjne

Spinki montażowe, ich elementy

Wycieraczki i ich elementy

Wyposażenie wnętrza pojazdu

Chemia warsztatowa

Wyposażenie warsztatów

Części Nadwozia

Filtry

Oświetlenie, elementy

Układ chłodzenia

WYSZUKIWARKA CZĘŚCI:

Filtry oleju AVIA SERIA D (1990-1996)

Każdy kierowca zdaje sobie sprawę z tego, że wymiana oleju jest niezwykle ważna. Zużywa się on bowiem w trakcie jazdy, tracąc swoje właściwości, niezbędne dla prawidłowego działania silnika. Nie wolno jednak zapomnieć, że wraz z wymianą samego oleju na świeży, trzeba również wymienić jego filtr. W innym przypadku cała nasza praca pójdzie na marne.

Budowa i umiejscowienie

Aby dobrać się do filtra oleju, musimy dostać się pod samochód, najlepiej za pomocą kanału, lub specjalnego podnośnika. Nigdy nie róbmy tego z użyciem prowizorycznych podpórek, lub podnośników przeznaczonych do wymiany kół. To rozwiązanie niestabilne i bardzo niebezpieczne. Gdy już uda nam się ujrzeć podwozie samochodu, skierujmy swój wzrok ku misie olejowej. W większości przypadków w pobliżu znajdziemy niedużą okrągłą metalową puszkębędzie to właśnie filtr oleju. W nowszych samochodach stosuje się obudowy filtra zamontowane na stałe, a wymianie podlega jedynie wkład. Są one często dostępne w dużo dogodniejszych miejscach. Wkłady zbudowane są z impregnowanej celulozowej bibuły filtracyjnej, lub z syntetycznej wielowarstwowej włókniny. Jest ona całkiem podobna do tej, z którą mamy do czynienia w przypadku filtra powietrza, podobnie ułożona w harmonijkę wspomagającą filtrowanie.

W jego górnej części znajduje się jeden centralny otwór wyjściowy i kilka małych otworków wejściowych. Z uwagi na małą średnicę i równomierne rozmieszczenie, wytwarzają one dodatkowe ciśnienie, pomagające gęstemu olejowi przeciskać się przez warstwę filtra. Aby jednak nie dopuścić do rozerwania, lub odkształcenia wkładu (np. podczas zimy, gdy olej jest bardzo gęsty), stosuje się specjalne zawory obejściowe, którymi rozładowywane jest zbyt duże ciśnienie oleju. Inne zawory mają nie dopuścić do cofania się przefiltrowanego oleju, bądź wylewania się czystego oleju przez duży zawór w chwili, gdy silnik jest wyłączony.

Kiedy wymieniać?

Filtr oleju należy bezwzględnie wymieniać podczas wymiany samego oleju, a czas w jakim należy to zrobić, określany jest przez producenta. W zależności, czy jest to silnik diesla, czy benzynowy, z turbiną, lub bez, oraz o jakiej pojemności. To wszystko ma wpływ na termin wymiany oleju. Dużą rolę odgrywa też sposób w jaki użytkujemy samochód. Jeśli poruszamy na krótkich dystansach, często korzystamy z torów sportowych, albo nasz samochód jest wyposażony w instalację LPG, to cykl wymiany może ulec skróceniu. Tutaj warto obalić popularny mit – nieco większe spalanie oleju podczas pracy na gazie, w stosunku do pracy na benzynie, nie jest winą LPG. Pokazuje ono jedynie rzeczywisty stan silnika. Gaz jest paliwem suchym i znacznie czystszym od benzyny, więc spala się w pełni. Benzyna zaś może rozcieńczać olej, zaburzając jego stan i „wypełniając” ubytki.

Jaki filtr wybrać?

Sprawdzenie czystości filtra między wymianą oleju jest w większości przypadków niemożliwe, dlatego wymieniając filtr na nowy – wybierzmy ten zaufanej, dobrej marki. Musimy mieć wszak pewność, że bez problemu wytrzyma do następnej wymiany. Rozerwanie delikatnego wkładu może skończyć się poważnym uszkodzeniem silnika. Wiele testów wykazało też, że nieco droższe (różnica zaledwie kilku, kilkunastu złotych) filtry, posiadają większą ilość bibuły filtrującej, co może (lecz nie musi) wpływać na skuteczność filtrowania zanieczyszczeń. To bardzo ważne, gdyż zabrudzony olej, zassany przez tzw. smoka z dna misy olejowej, po dotarciu do ruchomych części silnika, niemal na pewno spowodowałby ich zatarcie. W takim przypadku, koszt naprawy jednostki napędowej przewyższy koszt filtra nawet kilkusetkrotnie.

Wymiana filtra

Dysponując warunkami do wymiany oleju i filtra, możemy zrobić to z powodzeniem sami. Aby zdjąć filtr, należy uprzednio odkręcić korek wlewu oleju, korek spustowy i poczekać, aż cały olej spłynie z misy, oraz silnika. Musi być choć odrobinę rozgrzany, przez co będzie rzadszy i lepiej spłynie z wszelkich zakamarków. Pamiętajmy tylko o tym, aby nie rozgrzewać go zbyt bardzo, bo możemy się poparzyć. Po zlaniu całego oleju, odkręćmy filtr. Należy robić to ostrożnie, gdyż w nim również zalegać będzie olej. Pozbądźmy się wszelkich osadów ze starej uszczelki, a zakładając nową przesmarujmy ją wkoło świeżym olejem silnikowym. Filtr należy dokręcać ręką, o odpowiednią ilość obrotów (znajduje się ona na opakowaniu). Nie należy dociskać go zbyt mocno, gdyż możemy uszkodzić gwint, lub uszczelkę, co doprowadzi do wycieków oleju. Po upewnieniu się, że został solidnie zamontowany, możemy zakręcić korek spustowy i uzupełnić układ świeżym olejem.

zaawansowane wyszukiwanie produktów
sortuj produkty
Znaleziono:0

AVIA

Czeska motoryzacja to nie tylko doskonale znane także dziś Skody i Tatry (osobowe jak i ciężarowe). Nasi południowi sąsiedzi poza produkcją samochodów osobowych mają także ogromne doświadczenie z konstruowaniem pojazdów dostawczych i ciężarowych. Poza wspomnianą Tatrą na uwagę zasługuje Avia.

Czeskie, a wcześniej czechosłowackie przedsiębiorstwo z siedzibą i główną fabryką zlokalizowaną w Pradze założone zostało w 1919 roku. W nieczynnej cukrowni na przedmieściach czeskiej stolicy dwóch konstruktorów: Miroslav Hajn i Pavel Benes uruchamia początkowo małoseryjną produkcję dla przemysłu lotniczego.

Czytaj więcej

Zapytaj naszego eksperta (wyszukamy każdą część, bez wyjątków)

Posiadamy nowe i używane części samochodowe, na stronie widoczne jest tylko 48% auto części. Skontaktuj się z nami, a wyszukamy i podamy najniższą cenę każdej części dowolnego producenta jaka tylko została wyprodukowana
telefony:
Infolinia:
801 000 615
tel:
(24) 362 00 25
tel. kom:
791 308 990
godziny pracy:
Pon - pt:
8:00 - 19:00
Sobota:
9:00 - 14:00

CERTYFIKATY ZDOBYTE PRZEZ CZESCI24.PL

ZAMÓW I ZAPŁAĆ DOWOLNYM SPOSOBEM
DARMOWA DOSTAWA POWYŻEJ 450 zł 14 DNI PRAWA DO ZWROTU DARMOWA WYMIANA DO 100 DNI GWARANCJA NAJNIŻSZEJ CENY 99% POZYTYWNYCH OPINII PONAD 10 LAT DOŚWIADCZENIA

my w sieci




Wewnętrzny numer
części samochodowe


Kontakt z naszą firmą

Infolinia: 801 000 615
Telefon stacjonarny: 24 362 00 25
Telefon komórkowy: 791 308 990
pon - pt - 8:00 - 19:00
sobota - 9:00 - 14:00
opłaty według stawek operatora

Copyright 2005-2020 Czesci24.pl - Sprawdzone w dobrej cenie części samochodowe