Poniedziałek | 8:00 - 19:00 |
Wtorek | 8:00 - 19:00 |
Środa | 8:00 - 19:00 |
Czwartek | 8:00 - 19:00 |
Piątek | 8:00 - 19:00 |
Sobota | 9:00 - 14:00 |
Jeszcze kilka lat temu tuning optyczny samochodu kojarzył się z tandetnymi przeróbkami, które zamiast zachwytu budziły śmieszność. Obecnie trendy w tuningu optycznym aut osobowych są zupełnie inne, a atrapy i ich części oraz elementy takie jak listwy podszybia, sprawiają, że pojazd prezentuje się bardzo lekko i elegancko.
Korzystne zmiany
Pod koniec ubiegłego wieku i na początku obecnego tuning optyczny skupiał się na doczepianiu do pojazdu AVIA SERIA D (1990-1996) dużej liczby progów, zderzaków lub spojlerów. Obecnie jest on bardziej subtelny i obejmuje poprawę ogólnej estetyki pojazdu. Może on również pozytywnie wpłynąć na polepszenie komfortu jazdy.
Zwykle kierowcy AVIA SERIA D (1990-1996) decydują się na wymianę całego przodu samochodu. Popularne jest więc montowanie pomiędzy przednimi reflektorami specjalnych atrap (grillów) lub siatek. Często wykorzystuje się też brewki, które zakłada się powyżej reflektorów oraz listwy diodowe LED, nadające pojazdom oryginalnego wyglądu. Posiadacze aut SERIA D (1990-1996) coraz częściej rezygnują też ze spojlerów.
W uzyskaniu sportowego i lekkiego wyglądu samochodu pomagają też inne elementy. Należą do nich także listwy podszybia. Świetnie komponują się one z popularnie stosowanymi w tuningu optycznym przyciemnianymi szybami, które tworzy się, wykorzystując do tego celu specjalną folię. Należy jednak podkreślić, że folia ta może być naklejana tylko na szybach bocznych i tylnych - prawo zabrania naklejania jej na szybach przednich.
Ile kosztuje zmiana wyglądu auta?
Warto zaznaczyć, że profesjonalny i elegancki tuning optyczny samochodu nie musi być drogi. Wiadomo jest, że im większy zakres modyfikacji, tym wyższa będzie jego cena, jednak wiele popularnych elementów służących do zmiany estetyki pojazdu osobowego nie kosztuje więcej niż 100 złotych. Najtańsze atrapy i ich części można bowiem nabyć już kilkadziesiąt złotych, a dodatkowe elementy jak listwy podszybia, czy inne dodatki mogą być jeszcze tańsze. Najwięcej kosztują oczywiście felgi aluminiowe, których cena może wynosić nawet do kilkunastu tysięcy złotych - w przypadku delikatnej modyfikacji optycznej nie warto więc ich kupować ze względu na zbyt wysokie koszty ich nabycia.
Samodzielna modyfikacja
Co ważne, tuning optyczny samochodu osobowego jest na tyle prosty, że z powodzeniem można wykonać go samodzielnie. Wszystkie potrzebne do tego celu części można bowiem kupić w sklepie motoryzacyjnym tradycyjnym bądź internetowym i zamontować je bez konieczności wizyty w warsztacie samochodowym. Zadanie to jest znacznie łatwiejsze niż tuning mechaniczny.
Czeska motoryzacja to nie tylko doskonale znane także dziś Skody i Tatry (osobowe jak i ciężarowe). Nasi południowi sąsiedzi poza produkcją samochodów osobowych mają także ogromne doświadczenie z konstruowaniem pojazdów dostawczych i ciężarowych. Poza wspomnianą Tatrą na uwagę zasługuje Avia.
Czeskie, a wcześniej czechosłowackie przedsiębiorstwo z siedzibą i główną fabryką zlokalizowaną w Pradze założone zostało w 1919 roku. W nieczynnej cukrowni na przedmieściach czeskiej stolicy dwóch konstruktorów: Miroslav Hajn i Pavel Benes uruchamia początkowo małoseryjną produkcję dla przemysłu lotniczego.
Czytaj więcej