Poniedziałek | 8:00 - 19:00 |
Wtorek | 8:00 - 19:00 |
Środa | 8:00 - 19:00 |
Czwartek | 8:00 - 19:00 |
Piątek | 8:00 - 19:00 |
Sobota | 9:00 - 14:00 |
Układ rozrządu w , czyli ta część silnika, która odpowiedzialna jest za napełnianie o opróżnianie cylindrów spalinowych w czterosuwowym silniku. Jakiekolwiek problemy z tym związane nie zawsze dają wyraźne sygnały kierowcy, co w konsekwencji może doprowadzić do dużych wydatków związanych z wymianą rozrządu lub jego elementów. Ważne jest zatem, aby nauczyć się słuchać swojego auta oraz dbać o nie w taki sposób, aby nie pozbywać się usterek, ale im zapobiegać.
Wiedza praktyczna, czyli co, kiedy i jak
Obecnie mamy do czynienia z dwoma rodzajami rozrządu, czyli, w których napęd zapewnia elastyczny pasek zębaty, jak również te, w których jest to możliwe dzięki tradycyjnym łańcuchom. Częściej spotkać się można jednak z pierwszym typem układu. Nie ma jednak znaczenia, czy nasz pojazd posiada pasek czy łańcuch rozrządu, trzeba o niego dbać, ponieważ wyróżnia się on ograniczoną żywotnością i trwałością. Trzeba jego elementy regularnie kontrolować i wymieniać według zaleceń specjalistów i samego producenta. Najczęściej o wymianie rozrządu mówi się po przejechaniu ok. 60-90 tysięcy km, pomimo że możemy się spotkać z dystansem 240 tysięcy km, co często jest zaleceniem samego producenta rozrządu. Tyle jednak nie należy zwlekać. Również przy zakupie używanego auta trzeba pomyśleć o wymianie rozrządu.
Niemiecka jakość
Jeżeli decydujemy się na zakup rozrządu, nie wybierajmy tych, które są najtańsze i wyprodukowane przez mało znane marki. To może doprowadzić do skrócenia czasu żywotności układu, a niekiedy wpływa na sam komfort jazdy. Firma INA to niemiecki producent części samochodowych, który ceniony jest przede wszystkim za swoje wieloletnie doświadczenie. W swojej ofercie ma również układ rozrządu i rolki, które są produkowane pod okiem najlepszych specjalistów w oparciu o potrzeby nowoczesnych, jak również starszych aut. Układ rozrządu INA to:
Należy również mieć na uwadze, że przy wymianie paska rozrządu konieczna jest również wymiana jego rolek. Zazwyczaj powód awarii leży właśnie po stronie rolek, pomimo że widocznej usterce i zużyciu uległ pasek.