Poniedziałek | 8:00 - 19:00 |
Wtorek | 8:00 - 19:00 |
Środa | 8:00 - 19:00 |
Czwartek | 8:00 - 19:00 |
Piątek | 8:00 - 19:00 |
Sobota | 9:00 - 14:00 |
Jak wiemy, wydatki nie kończą się na zakupie i ubezpieczeniu własnego samochodu. W rzeczywistości to dopiero początek czekających nas kosztów – tych planowych i pojawiających się niespodziewanie. Użytkując nowet nowy musimy być na nie gotowi. lub inni producenci w instrukcjach obsługi swoich pojazdów w miarę precyzyjnie określają żywotność poszczególnych podzespołów – paska rozrządu, amortyzatorów czy opon. Nikt jednak nie jest w stanie określić w jakim momencie powinniśmy wymieniać żarówki.
Budowa i umiejscowienie
lub inny wyposażony jest w znaczną liczbę żarówek pracujących we wszystkich lampach, a także we wnętrzu pojazdu. Na przestrzeni lat na rynku motoryzacyjnym pojawiło się mnóstwo różnych typów żarówek samochodowych – odróżniały się od siebie nie tylko kształtem, wielkością, sposobem montażu a przede wszystkim siłą emitowanego światła. Ostatnimi czasy klasyczne żarówki samochodowe – zwłaszcza w nowych samochodach jakie produkuje chociażby - są w odwrocie. Projektanci bardzo chętnie zamiast żarówek stosują wyraźnie oszczędniejsze rozwiązania techniczne w postaci diod LED a nawet świateł wykorzystujących wiązkę lasera. To wszystko sprawia, że klasyczne żarówki coraz rzadziej trafiają do nowych samochodów.
Niezależnie od wielkości i miejsca montażu, klasyczna żarówka zawsze funkcjonuje w ten sam sposób. W szczelnie zamkniętej szklanej bańce umieszczony jest wolframowy drut, który pod wpływem energii elektrycznej wytwarza światło – sama żarówka w reflektorze na nic by się zdała bez odpowiednio dobranego odblasku i klosza kształtującego wiązkę światła.
Jak dobrać?
Wybór właściwej żarówki do naszego samochodu nie jest w cale taki prosty. Przed zakupami powinniśmy upewnić się która żarówka przepaliła się – najlepiej wymontować ją i mieć ze sobą na wzór. Równie dobrze możemy znaleźć informację w internecie, miejmy na uwadze dokładny rok produkcji i wersję naszego samochodu ( nawet w przeciągu jednej generacji mógł być wyposażany w różne reflektory .
Jak zamontować?
W starszych, prostszych konstrukcyjnie samochodach wymiana żarówki była mało skomplikowana. Wystarczyło otworzyć maskę, zdjąć tylną osłonę reflektora lub lampy i następnie wyjąć zużytą a zamontować nową żarówkę. W niektórych współczesnych samochodach problemy sprawia niewielka ilość miejsca pod maską – utrudniająca dostęp do reflektora. Na domiar złego, niektórzy producenci w ogólne nie przewidują samodzielnej wymiany żarówek – ich zdaniem z tak drobną czynnością powinniśmy udać się do serwisu.