Poniedziałek | 8:00 - 19:00 |
Wtorek | 8:00 - 19:00 |
Środa | 8:00 - 19:00 |
Czwartek | 8:00 - 19:00 |
Piątek | 8:00 - 19:00 |
Sobota | 9:00 - 14:00 |
Nowoczesne samochody są wyposażane w dziesiątki różnych regulatorów, które mają za zadanie sterowanie różnymi urządzeniami. Z uwagi na to, że są one narażone na duże obciążenie, często dochodzi do konieczności ich wymiany.
Bardzo częstą awarią jest problem z regulatorem alternatora, objawiający się tym, że na desce rozdzielczej cały czas świeci się kontrolka ładowania. W takiej sytuacji w samochodzie jest albo zbyt niskie, albo zbyt wysokie napięcie. Ta awaria występuje przede wszystkim w samochodach marki . Naprawa zwykle polega na wymianie regulatora na nowy model.
Innym regulatorem, który ulega uszkodzeniom, jest regulator dmuchawy (climatronic). Szczególnie często ulega awarii w samochodach , a jego objawem jest to, że dmuchawa albo pracuje cały czas, albo wcale się nie włącza. Zanim zabierzesz się za naprawę elementu, który pracuje nieprawidłowo, sprawdź, czy regulator działa prawidłowo. W wielu przypadkach, dana część działa prawidłowo, a problem leży w nieprawidłowo działającym regulatorze.
Aby pozbyć się tego objawu, należy wymienić regulator na taki sam model lub na zamiennik (zwracając uwagę na specyfikację).
Kolejnym sterownikiem, który często ulega zepsuciu, jest sterownik silnika i pompy wtryskowej. Awarie nie oszczędzają także elementów odpowiedzialnych za działanie pomp ABS, automatycznej skrzyni biegów, wtryskiwaczy i sterownika turbiny.
Elementy elektroniczne są zwykle bardzo skomplikowane i zamiast je naprawiać, po prostu zastępuje się je nowymi. To szczególnie ważne w takich elementach, jak regulatory poduszek powietrznych.
Naprawy tego typu najlepiej zlecić fachowym zakładom, które nie tylko wymienią odpowiedni element, ale także dokonają odpowiednich zmian w komputerze samochodowym.
Co wpływa na uszkodzenia regulatorów w samochodzie?
Awaria tych elementów jest często spowodowana nieprawidłowym zamontowaniem różnych akcesoriów (jak na przykład instalacji gazowej), ale także uszkodzeniem mechanicznym. Często dochodzi do awarii wtedy, gdy samochód ma dziury w karoserii i dochodzi do zalania wrażliwych elementów. Problem może polegać także na uszkodzeniu mechanicznym elementu przez uderzenie kamieniem, nieumiejętnej naprawie przez mechanika, albo kłopotach z działaniem czujników.
Regulatory to zwykle skomplikowane urządzenia, które zawierają dużo elementów elektronicznych i mechanicznych. Jeśli jeden z elementów ulegnie uszkodzeniu, należy wymienić go na część oryginalną, lub na element o takich samych parametrach technicznych.