Poniedziałek | 8:00 - 19:00 |
Wtorek | 8:00 - 19:00 |
Środa | 8:00 - 19:00 |
Czwartek | 8:00 - 19:00 |
Piątek | 8:00 - 19:00 |
Sobota | 9:00 - 14:00 |
Samochody są stale wyposażane w coraz lepsze systemy komputerowe, które mają na celu ułatwić diagnozę stanu pojazdu. Do niedawna dostęp do tych danych mieli tylko specjaliści z serwisów samochodowych, posiadający drogie przyrządy diagnostyczne. Dziś ponosząc niewielki wydatek, można sprawdzić wiele parametrów samochodu we własnym zakresie. Nowe samochodowy są kompatybilne ze standardem EOBD, co umożliwia testowanie różnych modeli za pomocą jednego miernika, jednak lepiej sprawdzają się przyrządy diagnostyczne, które są dopasowane do Twojego samochodu.
Dzięki pomiarom za pomocą własnego urządzenia, możesz sprawdzić na przykład, czy Twój ma w systemie zakodowany taki sam numer VIN co na nadwoziu, zobaczyć, czy czujniki pokazują odpowiednią temperaturę i wiele innych parametrów.
Jednym z najczęściej wybieranych przyrządów diagnostycznych, jest miernik grubości lakieru, pomocny podczas kupowania używanego samochodu.
Warto mieć także przyrząd diagnostyczny do sprawdzania działania instalacji gazowej, ponieważ ten element samochodu dość często ulega awariom.
Przyrządy diagnostyczne to nie urządzenia elektroniczne. W starszych samochodach, jak , warto kontrolować ciśnienie oleju i paliwa, a także ciśnienie sprężania, dzięki zwykłym manometrom. Najlepsze zestawy są wyposażone w kilkadziesiąt przejściówek, które umożliwiają podłączenie do różnych modeli. Możesz też kupić model z końcówką, która pasuje tylko do Twojego auta.
Przydatne są także takie urządzenia, jak elektroniczne mierniki ciśnienia w oponach, lampy stroboskopowe i próbniki napięcia. Są to uniwersalne urządzenia, które sprawdzą się w każdym samochodzie. Zimą warto mieć przy sobie tester akumulatora.
Osoby, które mają duże doświadczenie w naprawach samochodów, wykorzystają także takie przyrządy diagnostyczne, jak stetoskopy i stetoskopy diagnostyczne elektroniczne. Są także urządzenia, które pozwalają na bardzo szczegółowe przeprowadzanie oględzin wnętrza auta, jak na przykład endoskopy bezprzewodowe z funkcją zoom.
Pamiętaj o tym, że przyrządy diagnostyczne nie wykrywają uszkodzeń części mechanicznych, jak łożyska, amortyzatory czy problemy ze skrzynią biegów, dlatego serwisowania nie można opierać wyłącznie na ich odczytach. W niektórych markach samochodów (jak na przykład ) do poznania wszystkich odczytów, konieczne jest skorzystanie z oryginalnego, bardzo drogiego przyrządu diagnostycznego, co w praktyce oznacza wizytę w autoryzowanym salonie obsługi.