Poniedziałek | 8:00 - 19:00 |
Wtorek | 8:00 - 19:00 |
Środa | 8:00 - 19:00 |
Czwartek | 8:00 - 19:00 |
Piątek | 8:00 - 19:00 |
Sobota | 9:00 - 14:00 |
Zazwyczaj nie zastanawiamy się, z jakich elementów zbudowany jest nasz samochód . Najczęściej tylko zagorzali fanatycy motoryzacji są w stanie nazwać każdą wskazaną część pojazdu. Trzeba jednak mieć świadomość tego, co odgrywa mnie lub bardziej istotną rolę. Czasami może się wydawać, że to, co z pozoru jest jedynie drobnostką, spowoduje bardzo duże szkody. Tak jest w przypadku pasa przedniego w aucie.
Czym jest pas przedni?
Pas przedni znajduje się w przedniej części samochodu i łączy ze sobą końce przednich podłużnic. Na których osadzone zostały reflektory, przedni zderzak, chłodnica i jeszcze kilka podzespołów pojazdu. Tworzy on pewnego rodzaju wzmocnienie czołowe i chroni wewnętrzne elementy przed uszkodzeniem. Składa się z dwóch blach:
O pasie przednim możemy mówić dopiero wtedy, kiedy mamy oba te elementy. Jak zatem łatwo zauważyć, każdy model samochodu będzie miał inny pas przedni, a więc w przypadku jego uszkodzenia należy sugerować się przede wszystkim zaleceniami producenta co do nowej części.
Uszkodzenie pasa przedniego
Zawsze, kiedy jakaś część samochodu ulegnie zniszczeniu lub drobniejszym uszkodzeniom, stajemy przed dylematem, czy lepsza w tym przypadku będzie wymiana czy naprawa. W przypadku pasa przedniego wszystko zależy od stopnia uszkodzenia. Wielu kierowców decyduje się niekiedy na naprawę, czyli wyprostowanie pasa. Jest to możliwe, ale tylko wtedy, kiedy wgniecenie jest naprawdę niewielkie i cała czynność zostanie przeprowadzona w sposób profesjonalny. W przeciwnym razie możemy mieć problem np. z niepasującymi zatrzaskami czy nieodpowiednim osadzeniem zderzaka.
Jak już zostało wspomniane pas przedni składa się z dwóch blach i niekiedy wystarczy wymiana jednej z nich, co nie oznacza, że nie zdarzają się sytuację, kiedy konieczny jest zakup całego pasa, co najczęściej zdarza się w przypadku korozji, która pojawiła się tej części auta. Nie należy jej w żaden sposób bagatelizować, ponieważ w konsekwencji może ona doprowadzić do zmniejszenia funkcjonalności pojazdu i uszkodzenia wielu podzespołów auta.
Wymiana pasa przedniego
W pierwszej kolejności należy zdemontować: zderzak, elementy oświetlenia, atrapa chłodnicy, chłodnica oraz skraplacz klimatyzacji. Kolejną czynnością jest rozcięcie mocujących pas do nadwozia spawów i odseparowanie go. Nowy pas przedni jest lakierowany i po montażu podobnie postępuje się z połączeniami spawanymi, które również pokrywa się lakierem. Na koniec na ponownie zakładamy wszystkie wcześniej zdjęte części.