Poniedziałek | 8:00 - 19:00 |
Wtorek | 8:00 - 19:00 |
Środa | 8:00 - 19:00 |
Czwartek | 8:00 - 19:00 |
Piątek | 8:00 - 19:00 |
Sobota | 9:00 - 14:00 |
Naprawa samochodu , może być przyczyną wielu frustracji. Na elementach auta gromadzi się brud, który poddany wysokiej temperaturze, zmienia się w osad, którego usunięcie jest bardzo trudne. Problemem także jest rdza, która może uniemożliwić odkręcenie niektórych śrub, a przy próbie odkręcenia ich na siłę, może dojść nawet do zerwania gwintu. Obecnie bardzo popularne są odrdzewiacze z efektem zimnego szoku – po spryskaniu elementu, dochodzi do gwałtownego spadku temperatury, co prowadzi do kurczenia się danego elementu, dlatego można go łatwiej odkręcić. W nowoczesnych preparatach tego typu, znajdują się cząsteczki ceramiki, które umożliwiają jeszcze łatwiejsze rozdzielenie dwóch części.
Na szczęście z pomocą przychodzą odrdzewiacze i penetratory, po których zastosowaniu, można znacznie łatwiej poluzować nawet skorodowane elementy. Po zastosowaniu odrdzewiacza, dochodzi nie tylko do usunięcia rdzy, ale także do wytworzenia warstwy, która zapobiega powstawaniu dalszej korozji m.in. na błotnikach, zderzakach.
Każdy z mechaników ma swój ulubiony preparat, a najbardziej uniwersalnym środkiem tego typu, jest WD-40. Na rynku jest wiele produktów o podobnych właściwościach, które można stosować nie tylko do odrdzewiania części podwozia, ale także do nadwozia (po uprzednim usunięciu grubej warstwy rdzy za pomocą papieru ściernego).
Podobne działanie mają penetratory, które umożliwiają przede wszystkim odkręcanie zapieczonych śrub. Dzięki niemu, odkręcenie śruby jest znacznie łatwiejsze. Inne zastosowania penetratorów to między innymi:
Przed zakupem należy sprawdzić, do jakiego rodzaju połączeń najlepiej nadaje się dany preparat. Większość z nich można stosować do połączeń plastiku, metalu i gumy, natomiast odrdzewiacze najlepiej sprawdzają się w połączeniach metal-metal.