Poniedziałek | 8:00 - 19:00 |
Wtorek | 8:00 - 19:00 |
Środa | 8:00 - 19:00 |
Czwartek | 8:00 - 19:00 |
Piątek | 8:00 - 19:00 |
Sobota | 9:00 - 14:00 |
Zadaniem filtra powietrza jest zmniejszenie ilości zanieczyszczeń, dostających się do silnika samochodu . Wielu kierowców pamięta o tym, by wymieniać sam filtr powietrza, jednak często zapomina się o tym, jak ważnym elementem jest sama obudowa filtra. Jeśli jest ona nieszczelna, w jej wnętrzu nie dochodzi do prawidłowego przepływu powietrza i zaczyna dochodzić do nieprawidłowego działania auta.
Częstym problemem z obudową filtra, jest nieszczelność – w takiej sytuacji, powietrze przechodzi do kolejnych elementów układu powietrza, nie przechodząc przez filtr. Prowadzi to oczywiście do przedostawania się zanieczyszczeń do silnika.
Kiedy należy sprawdzić stan obudowy filtra?
Najlepszym rozwiązaniem jest regularne sprawdzanie tego, czy nie nadszedł już czas wymiany samego filtra i kontrolowanie stanu obudowy podczas tej czynności.
W obudowa filtra wykonana jest z plastiku (w starszych samochodach – z metalu), który może ulegać uszkodzeniom w wyniku działania wysokiej temperatury lub uderzenia. Jeśli obudowa filtra jest pęknięta, lub odstają od niej uszczelki, konieczna jest jej wymiana na nową.
Oprócz wyglądu samej obudowy, należy sprawdzić, czy rury, które przesyłają powietrze do filtra, są w dobrym stanie. W wielu przypadkach zachodzi konieczność kupna nowej (lub używanej rury). Jeśli zdecydujesz się na prowizoryczną naprawę w formie klejenia rury, może okazać się, że bardzo szybko dojdzie do ponownego uszkodzenia w tym samym miejscu. Z tego powodu, znacznie lepiej je wymienić elementy.
Jak zamontować nową obudowę filtra powietrza?
Gdy już wyeliminujesz wszystkie potencjalne źródła nieszczelności w układzie powietrza, zamontuj nowy filtr. W pierwszej kolejności dociśnij jego uszczelki, następnie załóż obudowę, dokręcając śruby lub zapinki. Warto od razu wpisać sobie datę wymiany filtra, by nie zapomnieć o niej wtedy, gdy znowu okaże się konieczna. Samochód po wymianie filtra, powinien pobierać nieco mniej paliwa.
Niestety, ale niektórych samochodach wymiana filtra dolotowego jest znacznie trudniejsza niż w innych i może wymagać dodatkowego usunięcia innych części.
W niektórych przypadkach wymiana filtra powietrza nie jest konieczna – jeśli obudowa jest w dobrym stanie, wystarczy wymienić sam materiał filtra i ewentualnie sprawdzić to, jaki jest stan uszczelek. W silnikach diesla podczas wymiany filtra może dojść do uszkodzenia rurek, przez które przepływa powietrze pod ciśnieniem i wtedy należy je wymienić osobno.