Poniedziałek | 8:00 - 19:00 |
Wtorek | 8:00 - 19:00 |
Środa | 8:00 - 19:00 |
Czwartek | 8:00 - 19:00 |
Piątek | 8:00 - 19:00 |
Sobota | 9:00 - 14:00 |
Seryjne wyposażenie samochodu, nowego czy też pochodzącego z rynku wtórnego w bardzo prosty sposób możemy dostosować do własnych potrzeb i wymagań. Absolutne minimum z zakresu bezpieczeństwa codziennego użytkowania jakie musi posiadać każdy i inne marki dokładnie regulują unijne przepisy. Nasz musi mieć na pokładzie sprawny układ hamulcowy oraz oświetlenie. Fabryczne oświetlenie większości z kierowców wystarcza na co dzień. Niestety w niektórych sytuacjach przydatne okazują się lampy robocze – montowane dodatkowo.
Wykorzystanie
Teoretycznie samochód możemy doposażyć wedle własnych preferencji i potrzeb w dowolne akcesoria potrzebne nam w eksploatacji. Lampy robocze, powszechnie zwane szperaczami nie nadają się do wykorzystania w ruchu ulicznym – zarówno w mieście jak i poza nim. Szperacze doskonale sprawdzają się w zgoła odmiennych warunkach użytkowania. Maszyny budowlane, pojazdy poruszające się po placach budów czy auta terenowe użytkowane w trudnych warunkach – to w nich właśnie szperacze zdadzą egzamin przydatności. W autach terenowych seryjne oświetlenie często okazuje się niewystarczające. Jazda w błocie czy głębokiej wodzie szybko zabrudza nisko umieszczone fabryczne lampy, mocno ograniczając widoczność, a co za tym idzie także bezpieczeństwo. wraz z innymi producentami daje możliwość montażu akcesoryjnych lamp roboczych nawet do auta typowo miejskiego. Lampy robocze dają ogromne możliwości regulacji oświetlanej przestrzeni. W kilka chwil możemy przestawić szperacze, tak aby oświetlały przestrzeń obok, lub nawet za pojazdem – wszystko wedle aktualnych potrzeb.
Jak zamontować?
Montaż lamp roboczych jest dosyć istotną kwestią. W zależności od marki i modelu naszego samochodu i naszych wymagań, szperacze możemy instalować w różnych miejscach. Niemniej jednak powszechnie lampy robocze montowane są najczęściej możliwie wysoko. W przypadku aut terenowych i maszyn budowlanych, szperacze trafiają na dach wraz ze stelażem i całym okablowaniem (solidna instalacja elektryczna odporna na warunki atmosferyczne jest niezbędna). równie dobrze nadaje się do montażu szperaczy, w jego przypadku stelaż trafia na przedni zderzak. Decydując się na zakup szepraczy pamiętajmy o solidnym montażu – opory powietrza przez nie generowane mogą uszkodzić niesolidnie przykręcone lampy robocze. Montując je na dachu musimy pogodzić się jednak ze zwiększonym zużyciem paliwa podczas szybkiej jazdy poza miastem.