Poniedziałek | 8:00 - 19:00 |
Wtorek | 8:00 - 19:00 |
Środa | 8:00 - 19:00 |
Czwartek | 8:00 - 19:00 |
Piątek | 8:00 - 19:00 |
Sobota | 9:00 - 14:00 |
Od zarania dziejów motoryzacji – aby przejechać chociażby jeden kilometr w drodze do pracy tudzież na zakupy, niezbędne jest stosowne do naszego silnika paliwo. Jak chyba wszyscy wiemy z własnego doświadczenia – lejemy je do zbiornika, który zabezpieczony jest przez charakterystyczne, prosto skonstruowane korki wlewu paliwa. , podobnie jak wszyscy pozostali producenci również posiada takowy element budowy samochodu. Wbrew pozorom korek wlewu paliwa jest integralną częścią całego układu paliwowego. Każdy z elementów wchodzących w jego skład ma bardzo istotne dla bezpieczeństwa użytkowników zadanie. Transportowane w baku paliwo jest przecież substancją co najmniej niebezpieczną, szkodliwą dla środowiska jak i nas samych. Nic więc dziwnego, że producenci samochodów stawiają duży nacisk na bezpieczeństwo, równocześnie na komfort użytkowania. Z tych prozaicznych przyczyn dosyć istotny jest stan techniczny korka wlewu paliwa w naszym samochodzie.
Budowa i umiejscowienie
Od kilku dekad projektanci samochodów wręcz prześcigają się w tworzeniu coraz to bardziej zmyślnych kształtów i form jakie przybierają nowe pojazdy. Powstające nisze i nowe segmenty różnią się od siebie kształtem, jednakże każdy bez wyjątku musi zostać wyposażone w korek wlewu paliwa. Niestety – w kwestii korków wlewu paliwa niewiele da się zmodyfikować, wprowadzając w życie lepsze, bezpieczniejsze dla użytkowników rozwiązania. Stanowią one poniekąd „zakrętki” dla wlewu paliwa. W skład układu paliwowego w każdym samochodzie, poza przewodami doprowadzającymi paliwo do silnika wchodzi umieszczony najczęściej pod tylną kanapą, lub podłogą bagażnika zbiornik wykonany z tworzywa sztucznego, rura wraz z systemem odpowietrzenia która doprowadza paliwo z wlewu do baku oraz wspomniany korek wlewu paliwa. Budową i obecnością dodatkowych zabezpieczeń korki wlewu paliwa różnią się w zależności od marki i modelu. W większości samochodów korek wlewu paliwa skryty jest pod plastikową, lub stalową klapką lakierowaną w kolorze nadwozia. Co więcej, często owa klapka wyposażona jest w osobny zamek broniący dostępu do zbiornika. Inni producenci z kolei stawiają na dodatkowe zabezpieczenie, wyposażając sam korek wlewu paliwa w zamek na kluczyk. W zdecydowanej większości przypadków, korek wlewu paliwa wykonany jest z wytrzymałego tworzywa sztucznego – dzięki temu gwint służący do zamykania wlewu przez długie lata nie daje oznak zużycia eksploatacyjnego.
Wymiana
Korek wlewu paliwa nie zużywa się praktycznie. Konieczność jego wymiany może pojawić się jedynie w skrajnych przypadkach. Najczęściej przyczyną jest usterka zamka w korku, lub po prostu jego zgubienie.