Poniedziałek | 8:00 - 19:00 |
Wtorek | 8:00 - 19:00 |
Środa | 8:00 - 19:00 |
Czwartek | 8:00 - 19:00 |
Piątek | 8:00 - 19:00 |
Sobota | 9:00 - 14:00 |
Eksploatacja samochodu związana jest nierozerwalnie z ogromną liczba obowiązków jakie spadają na właściciela, a także nieuniknionych wydatków generowanych również przez niespodziewane naprawy. Jedynie kupując nowy samochód możemy cieszyć się błogim spokojem i beztroską. zapewnia przecież minimum dwuletnią gwarancję na swoje samochody. Jednakże zarówno dla użytkowników fabrycznie nowych samochodów jak i tych pochodzących z rynku wtórnego ogromne znaczenie ma bieżąca kontrola pracy kluczowych podzespołów. Ich ewentualna naprawa może pochłonąć z łatwością kilkanaście tysięcy złotych. Najlepszym przykładem jest jednostka napędowa. Jej awarie spowodowane niewłaściwą eksploatacją bądź w inny sposób, zawsze okazują się kosztowne – im nowszy i bardziej zaawansowany samochód tym wiekszy rachunek otrzymamy. Serce samochodu, silnik do sprawnej i bezproblemowej pracy potrzebuje wydajnego smarowania. Kontrolą poziomu oleju silnikowego zajmuje się czujnik poziomu oleju.
Budowa i zastosowanie
wyposażony w silnik diesla czy też wysokoprężny potrzebuje ściśle dopasowanego oleju gwarantującego możliwie najlepsze warunki pracy. Troska o odpowiednią jakość stosowanego oleju silnikowego to nie wszystko. Nawet najlepszej jakości olej dostępny na rynku stosowany w naszym silniku na nic się zda jeśli pojawią się wycieki. Zbyt niski poziom oleju w silniku błyskawicznie przekłada się na wyraźnie obniżoną wydajność całego układu smarowania. Ciśnienie w układzie smarowania spada, przez co olej może nie docierać we wszystkie zakamarki jednostki napędowej. W tym miejscu zaczyna się zadanie dla czujnika poziomu oleju w silniku. Jego rolą jest monitorowanie poziomu oleju jaki znajduje się obecnie w układzie smarowania, lub w prostszych konstrukcjach sprawdza poziom oleju jaki spływa do miski olejowej po wyłączeniu silnika. W niektórych modelach przed uruchomieniem silnika, pojawia się kominikat informujący kierowcę o dokładnym poziomie oleju. Jeśli oleju jest zbyt mało, zapala się kontrolka ostrzegawcza.
Wymiana i wytrzymałość
W zdecydowanej większości samochodów, czujnik poziomu oleju silnikowego instalowany jest możliwie nisko na bloku silnika, bądź misce olejowej – to w niej gromadzi się olej silnikowy spływający z wnętrza jednostki. nie zaleca dokładnie kiedy i co jaki czas powinniśmy wymieniać czujnik poziomu oleju. Warto jednak poprosić mechanika aby przy okazji wymiany oleju sprawdził czy wokół czujnika nie ma żadnego wycieku oleju.