DOBIERAMY CZĘŚCI SAMOCHODOWE GRATIS 7 DNI W TYGODNIU
ZADZWOŃ I ZAMÓW CZĘŚCI
801 000 615 / 24 362 00 25
GODZINY PRACY: 8-19
INNE DNI
Poniedziałek 8:00 - 19:00
Wtorek 8:00 - 19:00
Środa 8:00 - 19:00
Czwartek 8:00 - 19:00
Piątek 8:00 - 19:00
Sobota 9:00 - 14:00
ILOŚĆ PRODUKTÓW: Twój koszyk jest pusty.

Amortyzatory

Zawieszenie

Chemia i kosmetyki samochodowe

Płyny eksploatacyjne

Spinki montażowe, ich elementy

Wycieraczki i ich elementy

Wyposażenie wnętrza pojazdu

Chemia warsztatowa

Wyposażenie warsztatów

Części Nadwozia

Filtry

Oświetlenie, elementy

Układ chłodzenia

WYSZUKIWARKA CZĘŚCI:

WIETRZYMY MAGAZYNY

Tylko do 09.03.17
ceny niższe o -27%
na cały asortyment!

Podzespoły modelu

  • Amortyzatory
  • Elementy do montażu
  • Środki do konserwacji układów klimatyzacji
  • Środki do konserwacji lakieru
  • Środki do felg i opon
  • Środki do konserwacji wnętrza
  • Środki do uszczelek i zderzaków
  • Środki do szyb i zamków
  • Odrdzewiacze i penetratory
  • Środki czyszczące
  • Środki do konserwacji metali
  • Smary i pasty
  • ŚŒrodki do układów klimatyzacji
  • Atrapy i ich części, listwy podreflektorowe
  • Pasy przednie i ich części, belki dolne
  • Pasy tylne i ich części
  • Osłony i zabezpieczenia antykorozyjne
  • Listwy i nakładki karoserii
  • Błotniki, podłużnice, nadkola i ich reperaturki
  • Dachy, maski, pokrywy, klapy tylne, ich elementy
  • Zderzaki i ich części
  • Ramy boczne, słupki, progi, drzwi i ich części
  • Obudowy filtra powietrza
  • Rezonatory
  • Felgi i ich części
  • Łożyska
  • Półosie
  • Osłony gumowe przegubów
  • Przeguby
  • Elektryka
  • Świece iskrowe/żarowe
  • Czujniki
  • Silniczki
  • Przewody zapłonowe
  • Przekaźniki
  • Systemy wspomagajace kierowce
  • Klamki,stacyjki,zamki i ich części
  • Siłowniki
  • Filtry hydrauliki
  • Filtry paliwa
  • Filtry kabinowe
  • Filtry powietrza
  • Filtry oleju
  • Filtry oleju układu wspomagania
  • Filtry oleju skrzyni biegów
  • Lusterka zewnętrzne i ich części
  • Lusterka wewnętrzne i ich części
  • Miski olejowe
  • Czujniki poziomu oleju
  • Lampy cofania i ich części
  • Lampy STOP i ich części
  • Lampy dalekosiężne i ich części
  • Kierunkowskazy przednie
  • Blendy optyczne, odblaski
  • Lampy warsztatowe
  • Lampy robocze
  • Migacze przednie z pozycja i ich części
  • Lampy ostrzegawcze
  • Lampy pozycyjne, ich elementy
  • Oświetlenie tablicy rejestracyjnej
  • Lampy tylne i ich części
  • Lampy jazdy dziennej i ich części
  • Żarówki
  • Migacze boczne i ich części
  • Lampy p/mgielne tylne i ich części
  • Lampy obrysowe i ich części
  • Lampy p/mgielne przednie i ich części
  • Reflektory i ich części
  • Oświetlenie wnętrza
  • lampy doświetlające zakrętowe
  • Paski Bosch
  • Obudowy pasków
  • Podnośniki szyb (manualne i elektryczne)
  • Zestawy naprawcze
  • Elementy zawieszenia silnika
  • Elementy zawieszenia skrzyni biegów
  • Elementy wałów napędowych
  • Pompy wody GRAF
  • Pompy wody SRL
  • Pompy wody BUGATTI
  • Włączniki
  • Przełączniki zespolone
  • Przełączniki
  • Regulatory
  • Płyny do chłodnic
  • Płyny do spryskiwaczy
  • Płyny hydrauliczne
  • Płyny hamulcowe
  • Dodatki do paliw
  • Dodatki
  • Zestaw rozrządu Ina, Rolki
  • Rolki Polimetal
  • Rolki marki Magneti Marelli
  • Rolki EU
  • Zestaw rozrządu FLENNOR, Rolki
  • Części montażowe
  • Sprężyny gazowe pokryw przednich/tylnych
  • Elementy mocujące
  • Sprężyna zawieszenia
  • Sprzęgła
  • Zestawy/ sygnały dźwiękowe
  • Chłodnice
  • Nagrzewnica
  • Termostaty
  • Klimatyzacja/Wentylacja
  • Wentylatory/sprzęgła visco
  • Korki
  • Zbiorniczki/czujniki
  • Drążki kierownicze i ich części
  • Elementy montażowe
  • przekładnie kierownicze
  • pompy wspomagania
  • Zbiorniki paliwa i ich części
  • Pompy paliwa
  • Korki wlewu paliwa
  • Układ wtryskowy
  • Układy hamulcowe
  • Pióra i ramiona wycieraczek
  • Silniczki wycieraczek
  • Pompki i zbiorniczki spryskiwaczy
  • Mechanizm wycieraczek
  • Przyrządy do ustawiania Ś›wiateł
  • Urządzenia do obsługi ukł. klimatyzacji
  • Akcesoria diagnostyczne
  • Testery
  • Przyrządy diagnostyczne
  • termometr
  • urządzenie do montażu
  • materiały eksploatacyjne
  • Pokrowce
  • Dywaniki i wkłady bagażnika
  • Elementy bezpieczeństwa
  • Plastikowe elementy wnętrza
  • Kanistry
  • Linki holownicze
  • ramy i belki zawieszenia i ich części
  • Drążki stabilizatora i ich części
  • Drążki reakcyjne i ich części
  • Elementy montażowe
  • Resory i ich części
  • Wahacze i ich części
  • Płyny hamulcowe


    Nagły brak hamulców to scenariusz, jaki spędza sen z powiek wielu kierowców. Widzieliśmy to na filmach, być może słyszeliśmy od znajomych, lecz w głębi duszy nie dopuszczamy myśli, że może się to zdarzyć także nam. Rzeczywistość jest jednak bardziej brutalna i takie zagrożenie wcale nie jest kwestią abstrakcyjną. Możemy do niego doprowadzić nieświadomie, poprzez zaniedbanie kluczowego płynu eksploatacyjnego - płynu hamulcowego.

     

    Płyn hamulcowy zbudowany jest w 70-80% z rozpuszczalnika (glikol i pochodne), 20-30% środka smarnego i kilku procentów dodatków uszlachetniających. Jego skład ma zapewniać:

    - Wysoką temperaturę wrzenia, zapewniającą optymalne działanie płynu nawet w trudnych warunkach (szybka, sportowa jazda, bądź częste hamowanie w terenach górskich). W przypadku najpopularniejszego typu płynu, czyli DOT4 stosowanego w większości współczesnych samochodów, ta temperatura nie może być niższa niż 180 stopni C. Z reguły jest to jednak 230 stopni C. Mowa oczywiście o nowym, świeżo wymienionym płynie. Nie zapominajmy, że wraz z jego zużyciem, właściwości te ulegają pogorszeniu.

    - Lepkość płynu, możliwie jak najmniejszą, umożliwiającą szybkie zmiany ciśnienia płynu. Ta wartość zapewnia sprawne działanie całego układu hamowania, włącznie z natychmiastowym aktywowaniem się systemów wspomagających hamowanie, czy kontrolę trakcji. Jeśli płyn będzie zbyt lepki (czy też gęsty), reakcja na wciśnięcie hamulca będzie znacznie dłuższa. Może także wpływać na niewłaściwą pracę systemów elektronicznych.

    - Jak najmniejszą ściśliwość płynu, niezależną od jakichkolwiek warunków, zwłaszcza cieplnych. Wciśnięcie hamulca z daną siłą powinno wyzwalać identyczną reakcję samochodu zarówno w temperaturze -40, jak i +40 stopni. Miękkość hamulca nie może też się zmieniać wraz z temperaturą płynu hamulcowego. W takim przypadku kierowca nigdy nie byłby pewien, jak mocno ma go w danym momencie wcisnąć, co oczywiście prowadziłoby do niebezpiecznych sytuacji na drodze.

    - Małą higroskopijność, czyli wchłanialność wody. Jest to bardzo niebezpieczne, dlatego nowoczesne, dobre płyny hamulcowe powinny w jak największym stopniu niwelować ten efekt. Oprócz zapobiegania absorpcji wody, muszą one sobie także radzić z jej rozproszeniem i nie dopuścić do powstania pary w układzie hamulcowym.

    - Ochronę elementów układu. Płyn hamulcowy nie może wzmagać korozji podzespołów z którymi ma styczność. Z tego powodu dodawane są do niego specjalne antykorozyjne dodatki. Ważne jest także, aby nie powodował pęcznienia, ani kruszenia się elementów gumowych. W starym, zużytym płynie te dodatki uszlachetniające mogą stracić swoje właściwości.

    Kiedy wymieniać?

     

    Większość producentów, dla aut wyprodukowanych po 1990 roku, zaleca wymienianie płynu hamulcowego co 2 lata, bądź określoną ilość kilometrów, np. 40 tys. Warto jednak podejść do sprawy indywidualnie, gdyż wpływ na stan płynu ma wiele czynników, począwszy od klimatu, w którym się poruszamy, jak i sposobu, w jaki jeździmy. Czynników przyspieszających zużycie jest wiele (jazda w terenie górskim, zły stan układu hamulcowego, częsta jazda sportowa), dlatego nie można określać tego ramami czasowymi. Jest to jedynie orientacyjny okres, w którym możemy spodziewać się optymalnych właściwości płynu. Nie trudno się domyślić, że na drogach porusza się wiele aut, w których płyn nie był wymieniany przez kilka, jak i nawet kilkanaście lat. Takie zaniedbanie może skończyć się nagłą utratą hamulców, bez wcześniejszych symptomów nieprawidłowej pracy. Skąd takie zagrożenie? Głównym składnikiem płynu hamulcowego jest glikol, czyli substancja silnie higroskopijna. A musimy pamiętać, że zaledwie 3% zawartość wody w układzie, może spowodować obniżenie temperatury wrzenia płynu, aż o 80 stopni C. W takim przypadku płyn się zagotowuje, dochodzi do wytworzenia dużej ilości pary wodnej, a pedał hamulca wpada bez oporu w podłogę. Efektem jest oczywiście brak hamulców. Nie trudno sobie wyobrazić tego skutki. Podczas każdej wizyty w serwisie należy więc zbadać ilość wody w płynie hamulcowym. Niestety, takie wyniki nie będą miarodajne dla całego płynu, bowiem nie ma on zapewnionego obiegu w układzie. Co to oznacza? Otóż to, że znajduje się on przez cały czas w tym samym miejscu. Stan płynu przy klockach hamulcowych może być znacznie inny, niż przy zbiorniczku wyrównawczym.

     

    Rodzaje płynów

     

    Obecnie najpopularniejszym płynem hamulcowym jest ten z oznaczeniem DOT4, choć oczywiście dostępne są starsze i nowsze typy. Różnią się one składem, jak i właściwościami, dlatego nie należy ich mieszać. Przy ewentualnych dolewkach warto stosować płyny tego samego producenta, aby mieć pewność, że oferuje one identyczną temperaturę wrzenia, a także nie występują z nim składniki, które mogą zmieniać właściwości płynu obecnego w układzie. O tym jakiego płynu należy używać w danym przypadku, informuje nas instrukcja obsługi samochodu, a niejednokrotnie także napis na korku od zbiorniczka wyrównawczego (np. DOT3, lub DOT4).

     

    Samodzielna wymiana

     

    W starszym typie pojazdów, np. w popularnym Maluchu (Fiat 126p), wymiana płynu hamulcowego była niezwykle łatwa i można było przeprowadzić ją we własnym garażu, przy użyciu prostych narzędzi. Niestety, większość nowoczesnych samochodów wymaga użycia specjalistycznych narzędzi, które pozwolą na pozbycie się z układu całego płynu. Niejednokrotnie jest to możliwe dopiero po otwarciu zaworów ABS/ESP, oraz innych systemów wspomagających, oraz wypchnięciu starego płynu z użyciem pomp. Również odpowietrzanie sprawia dużo więcej kłopotów i niejednokrotnie może przerastać umiejętności laika. Koszt takiej usługi w wyspecjalizowanym warsztacie nie jest duży, dlatego warto skorzystać z jego usług.

    zaawansowane wyszukiwanie produktów
    sortuj produkty

    Płyny hamulcowe
    Dostępność: DostępnyLivechat
    33.08
    25.08 zł z VAT

    Płyny hamulcowe
    Dostępność: DostępnyLivechat
    34.96
    26.96 zł z VAT

    Płyny hamulcowe
    Dostępność: DostępnyLivechat
    17.85
    13.85 zł z VAT

    Płyny hamulcowe
    Dostępność: DostępnyLivechat
    33.25
    25.25 zł z VAT

    Płyny hamulcowe
    Dostępność: DostępnyLivechat
    13.34
    10.34 zł z VAT

    Płyny hamulcowe
    Dostępność: DostępnyLivechat
    35.60
    27.60 zł z VAT

    Płyny hamulcowe
    Dostępność: DostępnyLivechat
    23.06
    18.06 zł z VAT

    Płyny hamulcowe
    Dostępność: DostępnyLivechat
    38.72
    29.72 zł z VAT

    Płyny hamulcowe
    Dostępność: DostępnyLivechat
    47.27
    36.27 zł z VAT

    Płyny hamulcowe
    Dostępność: DostępnyLivechat
    40.04
    31.04 zł z VAT

    Płyny hamulcowe
    Dostępność: DostępnyLivechat
    9.88
    7.88 zł z VAT

    Płyny hamulcowe
    Dostępność: DostępnyLivechat
    16.21
    12.21 zł z VAT

    Płyny hamulcowe
    Dostępność: DostępnyLivechat
    21.98
    16.98 zł z VAT

    Płyny hamulcowe
    Dostępność: DostępnyLivechat
    55.94
    42.94 zł z VAT

    Płyny hamulcowe
    Dostępność: DostępnyLivechat
    27.44
    21.44 zł z VAT

    Płyny hamulcowe
    Dostępność: DostępnyLivechat
    29.38
    22.38 zł z VAT

    Płyny hamulcowe
    Dostępność: DostępnyLivechat
    138.43
    106.43 zł z VAT

    Płyny hamulcowe
    Dostępność: DostępnyLivechat
    122.87
    94.87 zł z VAT

    Płyny hamulcowe
    Dostępność: DostępnyLivechat
    29.70
    22.70 zł z VAT

    Płyny hamulcowe
    Dostępność: DostępnyLivechat
    14.11
    11.11 zł z VAT

    Płyny hamulcowe
    Dostępność: Zapytaj o dostępnośćZapytaj o dostępność
    22.11
    17.11 zł z VAT

    Płyny hamulcowe
    Dostępność: Zapytaj o dostępnośćZapytaj o dostępność
    20.43
    15.43 zł z VAT

    Płyny hamulcowe
    Dostępność: Zapytaj o dostępnośćZapytaj o dostępność
    17.90
    13.90 zł z VAT

    Płyny hamulcowe
    Dostępność: Zapytaj o dostępnośćZapytaj o dostępność
    13.48
    10.48 zł z VAT

    Płyny hamulcowe
    Dostępność: Zapytaj o dostępnośćZapytaj o dostępność
    42.51
    32.51 zł z VAT
    Znaleziono:31
    Następna

    Zapytaj naszego eksperta (wyszukamy każdą część, bez wyjątków)

    Posiadamy nowe i używane części samochodowe, na stronie widoczne jest tylko 48% auto części. Skontaktuj się z nami, a wyszukamy i podamy najniższą cenę każdej części dowolnego producenta jaka tylko została wyprodukowana
    telefony:
    Infolinia:
    801 000 615
    tel:
    (24) 362 00 25
    tel. kom:
    791 308 990
    tel. kom:
    535 189 043
    tel. kom:
    732 579 144
    godziny pracy:
    Pon - pt:
    8:00 - 19:00
    Sobota:
    9:00 - 14:00

    CERTYFIKATY ZDOBYTE PRZEZ CZESCI24.PL

    ZAMÓW I ZAPŁAĆ DOWOLNYM SPOSOBEM
    DARMOWA DOSTAWA POWYŻEJ 450 zł 14 DNI PRAWA DO ZWROTU DARMOWA WYMIANA DO 100 DNI GWARANCJA NAJNIŻSZEJ CENY 99% POZYTYWNYCH OPINII PONAD 10 LAT DOŚWIADCZENIA

    my w sieci




    Wewnętrzny numer
    części samochodowe


    Kontakt z naszą firmą

    Infolinia: 801 000 615
    Telefon stacjonarny: 24 362 00 25
    Telefon komórkowy: 791 308 990
    pon - pt - 8:00 - 19:00
    sobota - 9:00 - 14:00
    opłaty według stawek operatora

    Copyright 2005-2017 Czesci24.pl - Sprawdzone w dobrej cenie części samochodowe